Sunday, April 14, 2013

Kenangan di KMK

*KMK: Kolej MARA Kulim

Bila buka blog kelmarin, ternampak post TJ bertajuk "Me and nurbijen 16 tahun lalu". Terima kasih TJ upload gambar-gambar tu. Kalau kat M'sia selalu juga belek album kita kat KMK. Memang banyak gambar kita berempat. Rasa rugi pula tak bawa satu album ke Bradford. Entry TJ tu dapat mengubat rindu saya kat korang semua tau :)

Banyak kenangan kita di KMK, kan? Kita duk satu dorm, Dorm Tulus. Bukan setakat satu dorm, malah katil kita pun dekat-dekat jer. TJ ingat tak dulu, setiap malam kita satu dorm mesti baca Surah Al-Mulk setiap malam sebelum tidur? Malam Jumaat pula kita rama-ramai baca surah Yasin. Huwaa, rindunya kat kenangan tu. Dan hingga sekarang, saya rindu dengan suasana tu. Saya masih cuba untuk amalkan surah Al Mulk setiap malam. Cuma saya tambahkan lagi satu dengan surah Al-waqiah. Surah utk dimurahkan rezeki :)

Masa raya TJ jadi bos utk "catar" bas ke balik Kelantan. Dari dulu lagi TJ dah punya sifat kepimpinan yang tinggi. Saya cukup kagum dengan TJ. Bukan mudah untuk uruskan sebuah bas dari Kulim terus ke Kota Bharu. Tapi TJ mampu lakukannya dengan niat kita yang iklhas untuk memudahkan kawan2 senegeri balik kampung. Alhamdulillah, Allah permudahkan urusan kita :)

TJ ingat tak yang kita sertai kelab Internet masa kat KMK? Dari kelab itu lah, kita belajar buka email dan serba sedikit tentang internet. Email yang saya buka pada tahun 1997/98 itulah yang saya guna hingga sekarang (nbijen@yahoo.com). Email dan password yang saya guna pun belum pernah bertukar hingga sekarang. (Psst, hubby saya pun ahli kelab internet tu jugak tau... tapi masa tu mmg kami belum kenal)

Banyak lagi kenangan kita bersama. Kalau tulis panjang lebar, nanti boring pula orang nak baca. Kita simpan ajelah sebagai memori terindah masa belajar. Tapi, saya nak TJ tahu yang persahabatan antara kita berdua amat bermakna dalam hidup saya. Insya Allah, pesan Mama TJ saya akan ingat sampai bila-bila :).

NuKilaN:
 

22 comments:

  1. eh! saya tak boring hihii...boleh kenal nur dgn lebih dekat lagi :-)

    p/s: oopss! dah tahu...cinta kampus dgn hubby yea - just guessing. Jangan marah nur :-)

    ReplyDelete
  2. Eh Nur KMK yer dulu...sy pun KMK gak, budak USM..dulu dok kolej nurul insan yg atas bukit tuh kalau tak silap.. seronok dolo2 gaduh ngan budak UUM ..terutama masa main netball..heheh..jgn tanya batch mana..dah lupa..hehe

    ReplyDelete
  3. kenangan dulu2 mmg indah ntuk dikenang

    ReplyDelete
  4. Kak nur

    Bersyukur kawan k nur x lupa k nur, kawan sy yg baik dgn sy dr sekolah rendah msk menengah then uni pun still close though x satu uni. Tapi skrg makin jauh n sometimes bila sy msg dia x reply pun. Sedihnya bila kawan yg pernah baik dulu dah jauh dari sisi saya. I wish I could write like this but... Hmmm

    ReplyDelete
  5. seronok kan imbau kenangan dolu-dolu... KMK tu akak selalu gak pergi sebab adik akak matrik kat sana tahun 2000/2001 kot...

    ReplyDelete
  6. seronok mengimbau kisah lama lagi2 zaman sebagai pelajar kan k.nur. Hehehe comel jek..

    ReplyDelete
  7. satu² kenangan yg ssh nak dilupa masa zaman belajar...

    ReplyDelete
  8. kenangan masa belajarlah yg xblh dilupakan sekali.. :D

    ReplyDelete
  9. Wah tiga rakan baik rupanya korang.. Seronok macam ni.. Kawan sampai ke dewasa.

    Nak terjah blog TJ pulak lepas ni.. Cikgu anis dah kenal..

    ReplyDelete
  10. LL: Hahaha, tekaan tu salah sama sekali.. kami tak pernah bercinta pun.. tu yg pelik, mmg kami tak pernah jumpa masa kat KMK, padahal dah masuk satu kelab :)

    ummuaidan: Oooo, tau tau.. nurul insan mmg jauh sikit nun atas bukit... confirm kita kita bukan satu batch ni? Saya pun USM jugak :)

    kak Tini: Sekali sekala mengelamun sambil tapi entry... ekekekek

    Farah: Akak pun mmg ada kawan yang dari sekolah rendah rapat hingga sekarang... Alhamdulillah, bahagia rasanya dikelilingi kawan2 yang penyayang... Ala jgn sedih2... meh kita kawan sama2 :)

    Cho Zila: Terima kasih singgah sini.... Dah lama saya tak ke sana :)

    Haza: Hehehe, comel ek? Tq ta :)

    ReplyDelete
  11. Masya: Setuju... rasa muda balik bila ingat kenangan2 tu :)

    Lizz: Best best :)

    RH: Kan? Antara memori yang paling jelas dalam kotak kepala :)

    Aisy: Dgn Anis baru jer kenal melalui blog... TJ kami kenal dari tahun 1997 :)

    Izu: Hihihi :)

    ReplyDelete
  12. Hehe nur.mana mungkin ku lupakan kawan sepengajian,kawan baik lg tu.suka duka bersama...ingat lg sy pernah ikut nur gi umah mak sedara nur kan.....

    Eh hubby nur kelab internet ye dulu hehe.kuta x kenal pun lg time tukan ngan dia.tulah namanya jodoh hehe cam hubby sy senior masa kat mrsm tp masa sek dulu xde bercinta pun hihi

    Teringat semua member2 kat sek rendah,sek men,matrik dan masa kat usm

    ReplyDelete
  13. assalamm....

    antara kenangan indah tu....

    ReplyDelete
  14. TJ: Tu la, dah namanya jodoh... Hahaha, senyum sorang2 saya baca komen Ida... teringat lagi saya bawa naik bas salah dan turun semula... malunya.... hihihi

    Wirda: Terima kasih singgah sini... Yup, kenangan terindah :)

    ReplyDelete
  15. I am smiling all the way baca cerita ni :D:D so sweet.

    ReplyDelete
  16. aww, tetiba jer ai pun blushing.... ekekke

    ReplyDelete
  17. Oooo rupanya korang berdua ni dah kenal lamalah ye...hehe..seronoknya dapat bertemu kembali...

    ReplyDelete
  18. hihi...comelnya...
    best bila ingat balik zaman2 muda remaja dulu ;)

    ReplyDelete
  19. OKJe: Kami dari dulu lagi memang selalu jumpa... cuma skrang mampu jumpa alam maya aje la... hihihi

    NoEn: sekali sekala mengimbau kenangan zaman muda... hihihihi

    MFM: Yup, kenal dari dulu, kini dan harapnya kekal selamanya :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails