Wednesday, December 21, 2011

ada baby

Setiap kali lepas makan malam, saya akan lepak depan TV bersama anak-anak. Biasanya, rancangan kegemaran kami adalah Master Chef Malaysia (MCM). Selesai layan MCM, kami semua akan terus tidur. Danish tak sempat habis MCM pun dah lelap atas pangkuan :)

Akhir-akhir ni, Irfan dan Aisyah selalu usap perut saya semasa menonton TV selepas makan. Disebabkan ke'boroi'an perut umminya yang semakin menjadi-jadi, maka terjadilah perbualan ini.

Irfan: Kakak, cuba tengok perut ummi. abang rasa ada baby la.
(sambil tangannya menyentuh perut saya).
Aisyah: A ah la, baby dah nak keluar sebab perut ummi dah besar.
(saya memang dah cuak time tu sebab kakak pun memberi respon yang sama)
(Irfan terus letakkan telinga kat perut umminya.)
Irfan: Cuba kakak letak telinga macam ni, boleh dengar bunyi baby.
(Kakak pun melayan si abang dan mengikut perlakuan si abang.)
Aisyah: betul la, kakak boleh dengar ada baby kat dalam. Baby cakap.. aa... aa..
(Tu dia... aisyah siap imagine yg baby tu dah boleh bercakap lagi)
Aisyah: Ummi, bila baby ni nak keluar?

Saya yang dari tadi diam terus bersuara...
Ummi: Mana ada baby kat dalam, perut ummi besar sebab ummi makan banyak. Tadi kan baru jer lepas makan.
Aisyah; Oooo, jadi tak de baby la dalam perut ummi?
Ummi: Tak de.

Hahaha, kesian kat Irfan dan Aisyah. Teringin sangat nak ada baby sebab danish dah besar. Ummi pun teringin sangat nak ada baby.

Rindu saat mengandung dan menyusu anak yang masih kecil.
Rindu suasana semua orang ambil berat bila menyedari yang kita sedang mengandung.
Rindu untuk pakai baju mengandung walaupun tidak lagi kelihatan cantik semasa menggayakannya.
Rindu nak berpantang walaupun tak dapat makan makanan yang sedap.
Rindu untuk melahirkan bayi secomel ini....
Rindu untuk mendakap bayi sekecil ini di dalam labour room....

Tapi ummi kena rehat dulu untuk dua atau tiga tahun ni. Sebabnya ...... (boleh rujuk kat sini)
Memang kena pilih salah satu untuk capai yang terbaik. Doakan semoga urusan kami dipermudahkan yer :)


NuKilaN:
 

Wednesday, December 14, 2011

WW ::::: Danish

Gambar danish @ 1 tahun 19 bulan 

Nasib baik danish beri kerjasama dengan baik
muka baru bangun tidur

NuKilaN:
 

Monday, December 12, 2011

badut

Pengalaman pertama anak-anak jumpa dengan badut. Masa tu baru lepas naik cruise kat Putrajaya. Bukan main seronok anak-anak dapat belon free dari badut. Belon yang direka dalam pelbagai bentuk... ada bentuk hati, pedang, dog, flower etc.
 aisyah yg sedang tunggu giliran
 belon pedang utk irfan
belon bunga utk aisyah
belon love utk adleena (sepupu)
 bergambar dengan badut
Danish pun dapat satu belon berbentuk anjing. Yang kelakar, aisyah tak puas hati dapat belon bentuk bunga. Dia nak belon berbentuk love seperti sepupunya. Tiba-tiba terdengar belon Aisyah pecah. Rupa-rupanya Aisyah sengaja pecahkan belon bunga tu supaya dia boleh minta belon baru berbentuk love dari badut. Bijak bijak! Eh, lupa pula nak snap gambar Aisyah dengan belon LOVE itu...

NuKilaN:
 
Related Posts with Thumbnails