Tuesday, July 19, 2011

vocab aisyah

Dalam umur sekarang, aisyah suka sangat bercerita
sangat kreatif mencipta jalan cerita
mempunyai daya imaginasi kanak-kanak yang sangat kuat
dan saya suka melayan cerita aisyah

Ni  adalah dialog kami tengah hari tadi...

aisyah: ummi, abah tu kuat, kan?
saya: yea la, abah memang kena kuat
aisyah: ummi nak tahu tak?
saya:apa dia?
aisyah: semalam kan ummi beli nenas.. lepas tu kakak tengok abah cabut mcm tu jer 'rumput' dari nenas tu... (sambil tangan menunjukkan aksi...)
saya: ooo... yeke?
aisyah: yea la, hebat, kan abah?
saya anggukkan saja...

hehehe, tapi dalam hati memang nak tergelak dengar vocab baru aisyah ni... tapi, dalam masa yang sama saya pun terfikir, apa yer istilah yang betul untuk 'rumput' tu?

NuKilaN:

4 comments:

  1. betul jugak eh..ape istilah yg betul ek? huhuhu bijak aisyah ni..gud gurl..:-)

    ReplyDelete
  2. hahaha...cute je aisyah ni. da la fotostat muka kak baini. tu crown nenas la aisyah... 'kepala' kot ;p

    ReplyDelete
  3. ros: ingatkan akak sorang jer tak tahu nak panggil benda tu... hihihi

    izati: ooo, org panggil crown ke? masa akak kecil, akak panggil benda tu pokok... tapi si anak pulak panggil rumput... hihihi, kelakar pulak

    ReplyDelete
  4. Hehehe... tak pernah terfikir pulak apakah namanya ya... rumput pun rumputlah...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails