Tuesday, May 3, 2011

satu jari saja tau!

Saya selalu galakkan anak-anak untuk berkongsi
sama ada berkongsi permainan atau makanan
suatu hari saya masak sup ayam
kaki ayam wajib ada dlm sup
biasanya kaki ayam ada dua
tapi petang tu salah satu kaki ayam saya dah makan
terjadi la perbualan ini antara aisyah dan irfan

irfan: kakak, nak kaki ayam boleh tak?
(kakak adalah panggilan utk aisyah)
aisyah: kalau nak, ambil satu jari saja tau...

mula-mula saya tak faham, apa maksud aisyah
kemudian aisyah patahkan satu jari kaki
dan kasi kat irfan
 irfan tanpa banyak soal, makan satu jari kaki sahaja
aisyah pula dah pandai berkongsi
walaupun tak banyak, tapi jadi la buat ubat
terharu sangat masa tengok peristiwa tu


setiap kali makan sup, mesti teringat kisah ni :)
NuKilaN:

9 comments:

  1. hakhak...mulia sungguh hati kakak ^_^

    ReplyDelete
  2. ros: sweet sgt... :)

    etty: :D

    ReplyDelete
  3. kak nur panggil izzati lg best.hehe ;p
    tu panggilan zaman2 muda remaja tu

    ReplyDelete
  4. kalau panggil atty, baru la sentaiasa muda remaja, uhuks!

    ReplyDelete
  5. Waaa.. Mesti rasa "sesuatu" y sukar nk descibe bila anak paham dan mengaplikasikan apa y kita pesan.

    ReplyDelete
  6. a ah lynd... betul sgt :)

    ReplyDelete
  7. Baguslah Aisyah ni, kecil-kecil dah pandai berkongsi dengan adik beradik.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails