Friday, July 13, 2012

beg dicuri?

Ni kisah pagi tadi.

Kelmarin cikgu Irfan dah pesan tak perlu pakai uniform pergi sekolah hari ni. Tapi dia macam tak confident pula nak pakai baju biasa pergi sekolah. Saya ingatkan sebab hari Jumaat Irfan biasa ada pendidikan jasmani. Maka dia cuma bawa baju dan seluar dalam bag sack yang macam ni:

Bila sampai ke kelas, semua kawan-kawan Irfan pakai baju kemeja dan jeans biasa sahaja. Irfan dah refuse nak bawa beg (sebab dalam tu berisi seluar dan baju sukan). Dia berikan pada saya untuk bawa balik ke rumah. Saya cuma sangkutkan beg tu di atas stroller danish.

Saya ingatkan, tak de la orang berkenan kat beg tu. Memang beg tu masih baru. Lagipun bukannya beg mahal pun. Saya beli dalam £2 sahaja (£2 = RM10). So masa hantar Aisyah ke dalam kelas, saya tinggalkan beg tu bersama dengan Danish di luar kelas. 

Bila keluar, saya belum perasan yang beg tu tiada. Keluar dari pagar sekolah, baru perasan beg tu tiada. Saya pun patah balik ke kelas Aisyah dan memang beg tu takde. Dalam hati saya dah halalkan beg tu pada si pengambil dan berdoa agar dia tidak mengulanginya lagi... Tapi memang saya pelik, beg £2 pun ada jugak orang berkenan!

Tapi sekarang dah dapat balik beg tu. Mommies nak tahu tak, siapa yg ambil?
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Budak ni la yg ambil balik beg tu...
Hahaha, mesti dia pergi ambil kat kelas Aisyah. 
Macam mana dia boleh ubah fikiran, saya belum selidik lagi...
Alahai Irfan!

NuKilaN:
 

4 comments:

  1. hahahaha...lawak la irfan....tetiba ubah pikiran kot......mesti nur dah ingat org lain ambik kan.......

    ReplyDelete
  2. tu la pasal.... mmg ingat dah tak de rezeki nak buat mcm mana.... hahahaha, bila fikir semula, geram pun ada :)

    ReplyDelete
  3. Salam perkenalan. Ada masa boleh singgah blog saya

    Mama-iloveu.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails