Monday, September 27, 2010

gambar raya anak anak 2010

Tahun ni, seperti biasa kami sekeluarga beraya di Tanah Merah, rumah mentua. Sambutan pun macam tahun2 lepas juga. Mengulangi rutin yang sama. Pagi raya iaitu lepas solat hari raya, kami bermaaf maafan antara satu sama lain. Lepas tu pergi menziarah rumah sanak saudara yang terdekat.

Biasanya lepas zuhur, kami sekeluarga akan beraya di rumah saya pula di Kota Bharu. Tapi disebabkan raya thn ni jatuh pada hari Jumaat, tak sempat nak balik beraya kat Kota Bharu. Lepas Asar kami bertolak ke rumah arwak tok di Besut. Disebabkan bertolak lewat sikit dan jalan agak jammed, so kami sampai kat besut dah dekat maghrib. Masa tu semua sepupu sepapat dah balik. Tak sempat nak jumpa dengan dia org. Huhuhu...

Lepas Isyak, kami pun bertolak pulang ke Kota Bharu. Lewat juga sampai rumah. Sampai rumah, nasib baik ummi belum tidur dan adik beradik lain masih lagi ada. Sempat la malam tu cium tangan ummi dan bermaaf maafan bersama adik beradik lain :)

Raya kedua pula, pagi pagi lagi kami sekeluarga pergi menziarahi pusara arwah ayahanda. Selesai membaca Yassin, kami pergi beraya rumah sanak saudara terdekat yang buat open house. Dalam tengah hari balik baru balik rumah. Anak anak semua dah tertidur kepenatan. Lepas solat Zuhur, saya dan en suami pergi Tesco utk cari bahan utk masak masak pada raya ketiga (nanti saya buat entry khas utk raya ketiga :).  Anak anak saya tinggalkan kat rumah. Bandar Kota Bharu masih lagi lengang pada hari raya kedua.

Balik dari Tesco, terus sembahyang Asar dan bersiap untuk ke rumah sepupu suami yang adakan majlis akikah kat bunut susu, Pasir Mas. Perjalanan ke buntu susu agak mengambil masa disebabkan jalan jammed. Sebelum ni, kalau dari rumah saya ambil masa dalam 20 minit jer ke bunut susu, tp time raya ni ambil masa sejam lebih. Penat juga melayan karenah anak anak dalam kereta bila jalan jammed mcm tu. Dah nak dekat mahgrib baru sampai rumah yang dituju. Dalam pukul 9.30 mlm bertolak pulang ke rumah saya di Kota Bharu.

Sebaik saja sampai rumah, kebetulan ada sedara belah ummi baru sampai. Lepas tetamu pulang, saya dan kakak ipar mula bersiap apa yang patut untuk juadah keesokkannya. Pukul 1.30 pagi baru masuk tidur pada hari raya yang kedua.

Jom tengok gelagat anak anak pada pagi Satu Syawal



irfan buat muka notty

danish dan irfan

aisyah yang masih bad mood... sbb pagi2 dah kena kejut dari tidur

danish dan aisyah

Gambar ketiga tiga beradik tak dpt nak snap... huhuhu, anak baru 3 pun bukan main susah nak kumpul sama sama utk bergambar...


2 comments:

  1. musim raya lah musim org berjalan jenguk sanak sedara.. tu yg jammed kan...

    comel anak2 posing... kakyong pun susah nak dpt snap pic anak2 ber3 tu elok2... ade jer lah yg tak nak pandang kamera...

    ReplyDelete
  2. betul tu kak yong... ada jugak sedara mara yg sekali setahun jer boleh jumpa :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails