Saturday, May 26, 2012

Alton towers

Bulan Mac lepas, kami dapat tiket free dari paper The Sun. Kumpul sembilan token setiap hari, dapat dua tiket percuma utk ke Alton Towers. Kalau nak beli sendiri memang tak merasa la, sebab harga dua tiket tu adalah GBP85... nak convert ke RM kena darab 5.

Disebabkan Irfan dan Aisyah juga kena beli tiket, saya beli dari ebay jer. Dapat murah sikit, dua tiket tak sampai GBP20 :)

Bertolak dari Bradford seawal 6.00 pagi, kami sampai di Alton Towers hampir pukul 9.00 pagi. Sekarang dah masuk summer. Pukul 5.00 pagi pun dah keluar matahari. Pukul 6 pagi tu dah macam pukul 9 pagi kat Malaysia. Ingatkan kami yang paling awal, rupanya dah ramai yang sampai lebih awal dari kami.

Daripada tempat parking kereta, kena naik monorail untuk ke Alton Towers. Ni entrance untuk ke stesen monorail.
 Bila tengok map ni, anak-anak dah mula teruja untuk cepat2 ke masuk ke dalam park.
 Monorail kat sini mmg sgt cekap. Tak sampai 5 minit sekali ada monorail untuk bawa kami ke park. Aisyah sempat posing dalam monorail.
 Horeyyy, dah sampai pintu masuk Alton Towers. Park dibuka pukul 10 pagi, tapi kami dibenarkan untuk masuk awal. Aktiviti posing depan main entrance sebelum masuk :)
Masuk jer dalam park, kami disambut oleh Sid dan kacangnya. Sempat juga bergambar dengan Sid. Tapi Aisyah takut nak pergi dekat dengan Sid.

Nanti akan cuba update lagi tentang aktiviti di Alton Towers... overall, mmg sangat best  dan berbaloi dengan tiket free yang kami dapat :)

NuKilaN:
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails