Saturday, May 5, 2012

champion of the week

Setiap minggu, sekolah anak-anak akan adakan perhimpunan pada setiap hari Jumaat. Semasa perhimpunan, pelajar yang terbaik untuk akan dipilih. Kalau tak silap, ada beberapa kategori yang akan diberi anugerah seperti terbaik membaca, terbaik menulis, terbaik matematik, terbaik sains yang akan menerima sijil penghargaan dari guru kelas. Pelajar yang terbaik keseluruhan pula akan menerima sijil dan medal dari guru besar.

Tanpa di sangka-sangka, anak-anak juga mendapat sijil semasa perhimpunan kelmarin. Irfan dapat hadiah terbaik matematik manakala aisyah mendapat hadiah terbaik menulis. Ni dia sijil yang mereka dapat:
kakak punya

abang punya

mereka berdua dengan sijil masing-masing

Sebenarnya ni kali kedua Irfan dapat sijil. Kali pertama Irfan dapat sijil dari guru besar. Tapi tak jumpa pulak gambar... kena korek gambar lama sebab bulan 3 lagi... hhuhuhu

Anugerah setiap minggu bermaksud anak-anak juga dinilai prestasi mereka untuk setiap minggu. Selain memberi galakan kepada anak-anak untuk lebih berusaha, mendapat penghargaan sebegini menjadikan mereka lebih bermotivasi untuk mempertingkatkan keupayaan diri dan menjadi yang terbaik, Insya Allah :)

NuKilaN:
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails