Thursday, November 15, 2012

Selamatkan Gaza

Sedih bila baca post ni dari facebook dari seorang rakan...

I just received the most heartbreaking message from a friend in Gaza. "Israel just announced its going to cut all the communication means on Gaza which means no Internet, no cell or any other way to connect to the outside world, If that happened it means they have started a massacre and we don't know if we will survive this, in case this happens I need you to tell the whole world about it, we need you to be our voice to the outside world"

Ashraf Tantish.... My family in Gaza: We lived a very difficult night. We lived in an atmosphere of terror and fear. We felt death swirling around us with each air raid. We just wish safety to all in the coming days and nights.

Has passed through a hell of a night. Last night was even worse than what happened in2008. Our house was shaking with every bomb falling! The attacks have not stopped yet - Sameeha Elwan.

Kebetulan Prof Muhaya juga ada tulis berkaitan Gaza di wall beliau. Saya copy and paste kat sini...

Orang Mukmin sentiasa menang dalam apa suasana. Jika mati terbunuh menegakkan ugama mendapat syahid.Yang penting kita berusaha menjadi mukmin. Ini dapat di capai dengan ilmu dan disiplin. Kita kalah bukan kerana musuh kuat tetapi kerana kita lemah dan cinta dunia. Jadikan menjadi muslim, mukmin, muhsin dan muttaqin tujuan hidup kita. Jika kita bersemangat melawan musuh tetapi musuh dalaman kita iaitu penyakit hati dan akidah, ibadah dan akhlak keluarga terdekat kita tidak pedulikan alangkah ruginya. Jom selalu ada sifat sentiasa melihat dengan mata hati dan lihat dunia ini ladang mencari habuan di akhirat. Lebih baik kita sibuk melihat diri dan membetulkan diri dan kita sama berdoa semoga mangsa di Gaza yang terkorban mati dalam iman dan mendapat syahid di sisi Allah swt. Jom ambil iktibar menghargai setiap saat yang Allah kurniakan kepada kita mencari bekalan di akhirat nanti. Sebenarnya mereka yang berada di Gaza 'bertuah' kerana akan sentiasa ingat mati dan tidak ada masa nak buat maksiat berbanding dengan orang Islam lain yang tidak merasakan maut akan menjemput bila bila masa sahaja. Wallahuallam. 


Sama-sama kita berdoa agar mereka di Gaza terus kuat menghadapi serangan dari pihak musuh dan sentiasa berada dalam perlindungan Allah. AMIN!

NuKilaN:
 

7 comments:

  1. amin.. bertuah duduk di bumi bertuah

    ReplyDelete
  2. salam nur..
    isreal sprt yg tertulis dlm quran muslim utama islam..tidak akan senang melihat umaat islam hidup senang, dengki & khianat...
    kita doakan kemenangan untuk palestin suatu hari nanti & kemusnahan utk isreal..ameen..

    ReplyDelete
  3. sedihnya

    setuju dgn kata2 prof muhaya tu

    ReplyDelete
  4. Lea: Alhamdulillah...

    Ummuaidan: Ameen!

    NoEn: Sayu jer bila baca kisah tentang mereka :(

    ReplyDelete
  5. Insyaallah, suatu hari nanti israel laknatullah akan lenyap dari dunia ini...

    ReplyDelete
  6. Insyaallah, suatu hari nanti israel laknatullah akan lenyap dari dunia ini...

    ReplyDelete
  7. Insyaallah, suatu hari nanti israel laknatullah akan lenyap dari dunia ini...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails