Monday, January 16, 2017

Bermulanya kelas malam

Tahun ni Irfan dah darjah 6.
Haih, dah nak masuk sekolah menengah pun tahun depan.
Rasa mcm sekejap sgt Irfan ni besar.
Mula la nak syahdu2 bila taip entry.. hihihi

Untuk persiapan UPSR, sekolah adakan kelas tambahan pada waktu malam (8.15 - 10.15 malam).
Sepatutnya kelas malam ni bermula pada minggu lepas, tapi disebabkan cuaca yang tak mengizinkan makan kelas malam ditangguhkan dulu pada minggu lepas.

Jadi semalam, merupakan kelas malam yang pertama buat Irfan.
Sebelum ni, Irfan belum pernah ikuti sebarang tuisyen atau kelas tambahan.
Kira semalam tu adalah his first experience.
Kebetulan ada pula cikgu update kat wasap.
Jadi boleh tempek gambar kenangan kat blog ummi :)

Irfan yang pakai baju kuning...

Solat Isyak berjemaah...
Kata cikgunya, "Bertuah la budak2 ni... Ingatkan rehat 15 minit gi mana tadi. Rupanya gi solat berjemaah puok2 dia."

Alhamdulillah, semoga mereka dipermudahkan urusan dalam menimba ilmu.
Semoga mereka berjaya dunia dan akhirat... amin amin Ya Rabbal alamin...

13 comments:

  1. Semoga Irfan dapat istiqamah. Tahun ni dah kena pulun habis

    Doa mak ayah & cikgu insyaallah akan membantu murid yang berusaha ๐Ÿ˜ƒ
    .
    Semoga sis juga kuat mental fizikal ya.
    .
    Biasanya anak nak periksa mak ayah yang stress. ๐Ÿ˜‚
    .
    Mungkin sebab anak belum nampak apa yang kita pernah lalui

    ReplyDelete
  2. Bukan mak-ayah aje lega, cikgu pun terasa lega dan sarat penuh berdoa mahu anak-anak berjaya Nur. Ilmu dunia dicari iman tetap digapai dan digarap.

    ReplyDelete
  3. Pejam celik pejam celik, remaja dah mereka ya..

    Usia kita pula makin bertambah..

    ReplyDelete
  4. Pejam celik pejam celik, remaja dah mereka ya..

    Usia kita pula makin bertambah..

    ReplyDelete
  5. ALHAMDULILLAH..MOGA2 DGN TUNJUK AJAR SERTA BIMBINGAN PARA GURU..IRFAN DAN RAKAN2NYA BERJAYA MENGHADAPI UPSR KELAK DGN TENANG DAN MUDAH2AN BERJAYA

    ReplyDelete
  6. bagusnya.. tak payah suruh pun solat berjemaah.. insyaAllah semoga kalian istiqamah dan membesar jadi insan berguna

    ReplyDelete
  7. Cembeng nampak! Alah baru nak naik sekolah menengah Bijen, belum nak kawen lagi....hihi

    Alahaiiii sejuk perut aunty yg baca ni, bila tengok Irfan dan geng solat berjemaah apatah lagi mama dia kan...

    ReplyDelete
  8. Sekejap aja masa berlalu. Selamat berkelas malam.

    ReplyDelete
  9. darjah 6 dh irfan ye kak...
    rasa mcm masih kecik lg masa dana kenal irfan kt blog akak...

    bgs lah diaorg ni, tak pyh kene suruh pandai nk solat jemaah sama2

    ReplyDelete
  10. Setiap kali terfikir betapa anak semakin membesar, mesti nak feeling sedihkan, Nur. Yalah, macam makin pendek aje masa kita bersama mereka. Tapi yalah, perjalanan kita dah separuh, perjalanan mereka masih jauh. Kenalah relakan walaupun terasa sedih bangat!

    ReplyDelete
  11. bagusnya, siap solat jemaah lagi. Semoga berjaya ya Irfan, dalam UPSR dan dalam mengejar akhirat. :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails