Wednesday, February 22, 2017

Cedera diri sendiri....

... tanpa sengaja ๐Ÿ˜ญ

Hasilnya...
Nak tutup bonet kereta, terlepas bonet atas hidung sendiri...
Huwaa, masa kena tu sakit campur bengang yg amat.
Beberapa minit juga tahan nafas, tahan sakit sebelum sakit tu sikit reda.

Kena petang, malam sblm tidur luka belum kering lagi.
Bangun pagi ni, masih ada lg luka yg belum kering.
Masih kena letak plaster sblm solat subuh.

Datang kerja pagi ni, takde la pakai plaster. 
Kang, pelik pula org tengok.
Bila pakai plaster semlm pun Aisyah kata, "ummi ni mcm Mr Bean la pakai plaster mcm tu"... Uhuk uhuk...

Tiap kali jumpa dgn rakan sekerja, mesti mereka tegur, "eh, kenapa dgn hidung tu?"
Pengasuh Aina pun tanya soalan yg sama.

Sebenarnya ni kali kedua hidung saya injured.
Kali pertama, botol air mineral sebesar 1.5 liter terjatuh dari tempat simpan barang di bhgn atas bas.
Masa bas belok, botol tu terjatuh dan tertimpa batang hidung saya.
Tempat yg sama, rasa sakit yg sama... Cuma luka tak dalam seperti yg kena pada kali ni.

6 comments:

  1. Subhanllah... sakitnya tu Nur
    Kalau tak luka pun dah sakit inikan pula hentaman bonet & luka lagi.
    Kesiannya...

    ReplyDelete
  2. Cik rah ada juga kisah sama..masa balik umrah, nak amik barang dari atas tempat simpan hand luggage Saudi Air- tiba2 cerek (kuning) besar yg penuh dg korma jatuh atas kepala, bila saja terbuka! Rasa mcm kepala tercabuT!!! Duduk kjap...nasib baik tak apa2!
    Loni sgt berhati2 bila nak amik barang yg disimpan di atas k/terbang!

    ReplyDelete
  3. Kesiannya Bijen..... Terasa rasa sakitnya hidung mak ni tau walaupun bukan mak yg kena. Tapi yela, bila dah nak kena tu mmg tak boleh nak cakap apa....tetiba sakit je.

    Nasib tak de pendarahan dalaman hidung tu, alhamdulilah

    ReplyDelete
  4. Kasihannya. Sakit tu.
    Semoga cepat sembuh akak.

    ReplyDelete
  5. Great post! I am actually getting ready to across this information, It's very helpful for this blog.Also great with all of the valuable information you have Keep up the good work you are doing well.

    Seo Training in Chennai

    ReplyDelete
  6. aduh sakitnya kak....
    tak cek kt kenek kt kak kot ada luka dlm ke apa2...
    dana tgk pun terasa2 sakit kt idung nih

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails