Thursday, December 1, 2011

Burung kakak tua

Suatu hari, Aisyah bertanya, "Ummi tahu tak nak nyanyi lagu burung kakak tua?" Saya jawab, "Tahu!". "Cuba ummi nyanyi lagu tu," ujar Aisyah. Saya pun layan jer nyanyi lagu Burung kakak tua.

Burung kakak tua
Hinggap di jendela
Nenek sudah tua
Giginya tinggal dua...

letchu letchu letchu o la la
letchu letchu letchu o la la
letchu letchu letchu o la la
Burung kakak tua..

atau lebih kurang dalam video ni la...
Lepas saya nyanyi Aisyah diam sekejap, kemudian dia tanya lagi, "Ummi, burung ABANG tua tak ada ke?". Hahaha, nak pecah perut saya tahan gelak dengan soalan Aisyah. Tapi dengan muka yang dibuat-buat konfiden, saya kata, "Burung ABANG tua mana ada, itu nama burung la kakak". Tapi muka Aisyah masih tak puas hati. Kemudian saya dengar dia nyanyi...

Burung ABANG tua,
Hinggap di jendela....

Hihihi, rasa kelakar pulak, mungkin Aisyah fikir, kenapa burung dia jer yang boleh tua, kena burung abang tak tua? Ekekekeke!

Yang lagi kelakar, bila sampai part, "Letchu letchu letchu o la la" boleh pulak Aisyah tukar lirik, "Songkok songkok songkok o la la"... hahaha, lagi sekali nak pecah perut dibuatnya...

Saya tanya, "Kenapa tukar jadi songkok pulak?". Aisyah jawab, "Orang lelaki mana pakai LETCHU, kena la pakai songkok." ... Hahaha, bijak tak Aisyah saya ni???

p/s: Lecthu kalau dipronounce ke bahasa kelate adalah bermaksud "LIPSTIK".

NuKilaN:
 

2 comments:

  1. kahkahkah...lawak sungguh aisyah ni. tergelak sorg2 cik tie baca tau.hahaha ;D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails