Monday, April 23, 2012

trim rambut

Saya memang tak suka tengok rambut anak teruna panjang. Rasa rimas jer tengok mereka berambut panjang. Kat sini, agak mahal kalau nak potong rambut kat kedai. Dalam £4 untuk satu kepala. Kalau 3 kepala, jadi £12. Pound covert ke RM jadi 12xRM5 = RM60... fuh telan air liur jugak la kan... (walaupun selalu ingatkan diri sendiri jangan convert... tp mmg aura convert to RM sentiasa bermain di kepala, nak buat mcm mana... ekekekeke)

So, en suami beli hair trimmer utk potong rambut anak-anak dan abahnya sekali. Dua kali guna dah balik modal harga trimmer... mmg sangat berbaloi. Dan tukang gunting tak bertauliah itu adalah ummi mereka.

Sabtu lepas, saya dah mulakan operasi menggondol rambut mereka bertiga - irfan, danish dan diikuti oleh abah.  Nak potong rambut abah sangat senang sebab banyak dan lebat. Guna no 3 untuk satu kepala dah settle. Untuk Irfan pula, agak susah sebab rambut Irfan agak jarang. Rasanya saya gunakan no 9. Kalau pendek sangat jadi tak cantik sebab nampak nampak kulit kepala.Untuk si danish pula, saya gunakan no 13 sebab rambut danish sangat jarang.

Tapi rasa rugi pulak tak snap gambar semasa operasi berlangsung. Danish sangat behave sepanjang saya potong rambutnya. Mmg dia pun turut eksaited nak potong rambut bila tengok si abang dah jadi handsome lepas potong rambut.

Bila cari gambar dalam handphone, jumpa gambar ni paling last saya snap sebelum operasi penggondolan:
 tengok la rambutnya kusut masai
sebab tu org selalu ingatkan danish ni gegirl kot

Ni pulak gambar selepas...
Taraa....

Handsome tak saya?
Muka suruh senyum, tapi buat muka mcm nak nangis
Danish, danish... cheeky la awak ni :)

NuKilaN:
 

4 comments:

Related Posts with Thumbnails