Thursday, September 23, 2010

buku resepi

Hari Selasa lepas, saya order buku resepi kat Chef Hanieliza. Saya ni memang peminat setia kak liza. Kalau dulu, selalu belek fotopages kak liza untuk cari resepi. Tapi sekarang kak liza dah update banyak resepi dalam blog. Kebanyakan resepi tu, saya print dan tampal dalam buku masakan. Tapi sekarang, bila kak liza dah keluarkan buku resepi sendiri, saya sangat teruja utk dapatkannya.

Sebelum ni kak liza dah hasilkan 15 buku resepi Senangnya Memasak. Saya ada la buat beberapa koleksi. Tapi bila tengok blog kak liza yang dia dah keluarkan buku resepi terbaru ni, saya pun terus order dan buat bayaran. Terkejut juga bila hari Rabu (semalam), buku tu dah sampai.

berbunga hati bila dapat bungkusan macam ni

Ni dia buku resepi dr kak liza

Resepi dari kak liza ni mudah nak ikut dan bahan2 senang nak cari kat kedai. Lagi satu, masa masak pun cepat jer. Sebab tu saya suka sangat buat koleksi resepi kak liza ni. Bermula dari situ, saya rajin la sikit nak ke dapur. Kadang-kadang benda simple pun saya tak tahu masak. Tapi bila tengok resepi kak liza, bukan susah pun nak masak. Bila sekali cuba dah menjadi, lagi la teruja nak memasak. So sekarang ni, bila nak masak rumah mentua pun, dah konfiden skit :)

Yang best bila order terus dari Kak Liza, siap ada tanda tangan dari chef lagi... lagi la bersemangat nak cuba resepi lain :)

4 comments:

  1. best nya kak nur... kat ner nak order tuh... cam nak juga jer

    ReplyDelete
  2. momma boleh email terus pada kak liza (hanieliza@gmail.com ) atau dapatkan kat popular bookstore :)

    ReplyDelete
  3. brp rege ?
    leh cari kat kedai buku ni.. tp kalo order dgn kak hanieliza... mesti dpt kenagan autograf....
    365 resepi... berbaloi tu utk ibu yg malas masak mcm kakyong ni....

    ReplyDelete
  4. buku tu RM39.90 jer, kalau nak beli by pos, kena tambah lg RM10...
    mmg berbaloi la kak utk org mcm kita ni :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails