Monday, October 1, 2012

"Khemah" dalam rumah

Hari ni nak share salah satu hobi anak-anak - buat khemah dalam rumah. Kalau ikutkan hati, memang nak marah dengan kreativiti mereka ni. Mana taknya, sakit mata tau bila tengok rumah yang berjaya mereka sepahkan dengan mengantung kain untuk dibuat" khemah".

Tapi bila fikir dari sudut positif, biar aje la mereka dengan dunia kreativiti yang sedang berkembang. Mereka sedang mengasah otak kanan ( ke kiri?) dan berada dalam dunia imaginasi tanpa sempadan.... hehehe, ayat penyedap hati ni :p

Mcm ni rupa khemah mereka
Siap buat sign peace bila sedar ummi snap gambar
Kemudian dua2 tunjukan muka
Bila tgk muka mcm ni, mcm mana nak marah?
Toys dan bahan bacaan mereka
Kira ok la, main sambil belajar..... ekekekeke

Agak-agak, ada tak anak-anak orang lain yang ada hobi mcm anak-anak saya ni????

NuKilaN:
 

7 comments:

  1. wah...kretifnya diorg...mmg rasa nk marah bila dia sepahkan rumah tp biar la kak..diorg tgh nk explore n berimaginasi tu

    ReplyDelete
  2. anak2 saya tak tahu la mcmn..tp babah dia dah belikan khemah..tp dulu saya masa kecik2 pun mcm nie..hehe guna kusyen masa dulu2 sbb tak kreatif sgt kot....

    ReplyDelete
  3. saya dulupun guna kusyen. mcm mana derang ikat sendiri khemah tu?

    saya biasanya selagi tak bahaya, saya biar je. home is for expression not for impression. hehe...

    ReplyDelete
  4. Kak tini: Ha ah, layankan ajer...

    NoEn: Kesian pun ada kat derang, nak main kat luar rumah mmg tak dapat... huhuhu

    Yati: Dah beli pun khemah utk dia org, tapi main kejap la pulak... nak guna kreativiti jugak mereka ni... mmg mereka suka explore mcm2

    Fadhilah: Akak pun kagum part tu... siap boleh buat mcm bilik, lepas tu berangan ala2 duk hotel.. hahaha, mmg kelakar!

    ReplyDelete
  5. ada... saya masa kecik pun buat..haha..susun kusyen jadi pondok2 kononnya.. tp mmg kna tahan mata, saya xbg anak sy buat, sbb dia suka ngelat bab nk kemas balik..

    ReplyDelete
  6. mereka pun ngelat jugak, tapi memang kena paksa jugak mereka kemas sendiri.... hehehhe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails