Wednesday, April 18, 2012

monster footprints

Pagi tadi masa hantar kakak ke sekolah, saya agak terkejut melihat keadaan kelas yang agak berselerak dan terdapat kesan tapak kaki disertai lumpur+ranting kayu+daun kering pada lantai kelas. Bentuk tapak kaki tu lebih kurang macam ni...
Tapi tak de la colourful macam gambar kat atas ya. Yang ada dalam kelas kaler coklat. Ada juga seorang parents yang bertanya tentang tapak kaki tersebut. Cikgu kelas pun cakap, "I don't know what happened last night. It's looks like something broke into the class.. bla bla bla..". Dalam hati saya berkata, "Eh, buat apa nak peach masuk dalam kelas tadika".

Lepas bawa aisyah masuk bilik bersalin dan gantungkan kot di tempat yang disediakan, saya bawa aisyah ke tempat yang ada buku. Lepas tinggalkan Aisyah bersama buku-buku tersebut, saya terus menuju ke pintu untuk keluar dari kelas. Sebelum keluar, saya ternampak pada selonggok kertas yang mungkin akan diedarkan kepada murid-murid. Saya sempat baca apa yang tertulis pada kertas tu. "Dear class, can you guess what is the thing that broke into our class?". Hahaha, saya sengih sorang2 bila baca kertas tu... Tipah telah tertipu....  Rupanya tapak kaki tu adalah salah satu daripada lesson plan cikgunya pada hari ini... Beria sepahkan kelas hanya untuk belajar tentang monster!

NuKilaN:
 

4 comments:

  1. hehe..happening btul cegu nye mengajar..

    ReplyDelete
  2. hahaha, tu la pasal.. the kids enjoyed it very much :)

    ReplyDelete
  3. seronokkk.....beruntung anak2 nur sekolah kat sana.....fun+tak berat mcm kat m'sia :):)

    ReplyDelete
  4. Yup, betul tu... sgt enjoy and no stress :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails