Tuesday, March 24, 2015

Ireland motorway

Semasa di Ireland hujung minggu lepas, saya jadi co-pilot.
Duduk goyang kaki sebelah kiri.
Jadi sempatlah snap gambar sana sini sepanjang perjalanan.

Lepas beberapa minit meninggalkan airport, tertarik dengan landscape ni...
 Haruslah snap signboard juga...
Suka tengok pokok2 di tepi jalan yang ada dua kaler; coklat dan hijau...
Pemandangan countryside yang sungguh damai dan tenang..
 Juga teruja tengok biri-biri yang gemok-gemok...
 Cantik kan? Unik sangat pokok di kiri dan kanan jalan..
 Sign post "National speed limit"... 60 mph utk single carrigeway dan 70 mph utk double carrigeway..
 Pokok yang berdaun juga sungguh unik!
Betul lah orang kata, jauh berjalan luas pemandangan :)

NuKilaN:
 

8 comments:

  1. memang sangat2 cantik pemandagannya...nampak sejuk dan nyaman ja..

    ReplyDelete
  2. wahhh indah .... entah bila akan dapat peluang begini ......

    ReplyDelete
  3. Elok jer biri-biri yg gemoksss tu melepak Nur... macam seronok jer ambil seekor buat kambing panggang ehe :)

    ReplyDelete
  4. suka tengok padang rumput kt ladang kambing....rasa nak golek2 atas tu.

    ReplyDelete
  5. Wah bestnya pegi Ireland kak Nur! So english..rindu sguh! Hehe

    ReplyDelete
  6. hehe..suka tengk biri2 yg gemuks2 !sebut ireland teringat kisah ank dara akak penah g interview mara punya utk ke sana wat medic....

    ReplyDelete
  7. tgh musim takde daun yek kak... togel je pokok tuh... tp ada jgk berdaun yek...

    mmg cantik n tenang je pemandangan tuh

    ReplyDelete
  8. jauh berjalan, luas pemandangan, hilang tekanan :)

    Dulu, ms blaja di Lancaster, saya tak sempat smpai ireland. kalaulah boleh turn back time.huhu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails