Saturday, April 13, 2013

Besarnya tanggungjawab ibu bapa

Hari ni nak share kata-kata dari Ustaz Don...

Memang besar betul tanggungjawab jadi ibu bapa...
Moga anak-anak akan membesar dengan agama di dada, amin!

Nak share juga gelagat tiga anak soleh dan solehah kat dapur hari ni..

Irfan
Danish
Aisyah
Agak-agak, apa yang mereka nak buat dengan pisang lenyek tu?

NuKilaN:
 

19 comments:

  1. moga2 kita sama2 dpt buat yg terbaik utk anak2 kita InShaaAllah...P/s: nak buat jemput2 pisang kot hiihii..semua rajin tolong ummin kat dapur :-)

    ReplyDelete
  2. Tu la risaukan kak..mudah2an kita dpt memberikan pendidikan agama yg mencukupi.

    Nway, rajin anak2 akk..buat cucur pisang ke? Hehe

    ReplyDelete
  3. LL: Insya Allah... amin.... Heheh, tekaan tu salah... sila cuba lagi :)

    Izu: Betul tu Izu.... lagi2 duk negara omputih ni... kalau kita tak ajar, mmg mereka langsung tak tahu solat/mengaji... so, kita la yg kena bertungkus lumus ajar biar mereka tahu....
    hehehe, tekaan tak mengena :)

    ReplyDelete
  4. Harapan tinggi seorang ibu... :') moga kite semua dapat didik anak sebaik mungkin.. InsyaAllah.. Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah sendiri reply. Nak buat lempeng pisang kot.. Atau kek?

      Delete
  5. salam...
    bila memikirkan keadaan dunia akhir zaman ni, kros takut sangat dgn perjalanan jauh anak2. semoga kita sempat membekalkan ilmu agama yg cukup supaya menjadi benteng utk mereka berdepan dgn segala cubaan/dugaan. amin3x

    ReplyDelete
  6. kak nurr!!! rindunye..lame tk bw..tpi kdg tgk dashboard ade tempat2 menarik si soleh2 n solehah pegi..bace jugak touch n go hehe..sekolh tgh sibuk banget T__T

    aminnn2..iA semue ni anak2 hebat! menurun genetik mak ayah die ;)

    ReplyDelete
  7. Agaknya anak2 solh solehah nie tolong umminya lenyek pisang nak buat jemput2 yr...heheh

    ReplyDelete
  8. insyaAllah, moga di permudahkan segala urusan tuk didik anak2.
    dapat bagi pendidikan agama dan ilmu yg cukup untuk anak2.

    ReplyDelete
  9. mmg tanggungjawab ibu bapa sangat besar terutama dlm mberi didikan agama pd anak2. Wah, 3 anak2 soleh dan solehah tu nak tolong buat apa tu?

    ReplyDelete
  10. betul tu nur..memang besar tanggungjawab kita sebagai ibu bapa..

    ReplyDelete
  11. Moga kita dapat menjadi ibu bapa terbaik buat anak2 kita..takut sebenar nya membesar kan anak di zaman serba mencabar ini..apa pun kena kembali pd norma2 agama..kan Nur? :)

    ReplyDelete
  12. Saya pun selalu fikir macamni .... Terasa berat beban nak mendidik dua anak lelaki ni..kuat tak saya ni.. Banyakkah yabg dpt saya sumbang untuk jadikan anak anak ni soleh dan berguna..

    ReplyDelete
  13. Betul Bijen bukan mudah mendidik anak2 ni.... nanti dah besar lain pulak ceritanya ...tunggu aje saat itu ! Ibu bapak tak akan pernah kering dari memikir masalah anak2

    ReplyDelete
  14. hehehe... macam mana mak ayah duk pikr tang kita dedulu, begitu jugaklah kita akan duk pikir tang anak kita pulak nanti...

    Tq sharing tu Nur...

    ReplyDelete
  15. Haza: Amin amin amin....hahaha, mmg kena reply sendiri sbb tuan tanah sedang beradu... salah, bukan lempeng pisang :)

    BUNDA: Bukan makan, tolong ummi dia lecek pisang :)

    Kak ros: Betul tu.... banyak betul cabaran zaman mereka... harapnya mereka terus berada di landasan yg betul :)

    UM: Amin amin amin... Harapnya anak2 kita pintar ilmu dunia dan akhirat :)

    ummuaidan: alamak tak mengena... cuba lagi lain kali :)

    Nik: Itu la harapan kita :)

    TJ: kalau tgk anak2 ida, sejuk rasa... kalau kat Msia, mmg kami pun plan nak hantar anak2 sekolah agama swasta :)

    ReplyDelete
  16. MamaRey: Kan? Harapnya kita boleh galas tanggungjawab tu dengan baik, amin :)

    Atie: Betul tu... dengan ilmu agama, itu lah sebaik baik pedoman hidup :)

    Aisy: Sama-sama kita berusaha... mmg banyak lagi yang kita kena belajar.... bila anak maki besar, cabaran tu rasa lagi kuat

    Wirda: =)

    OKje: Ha ah, okje lagi la banyak pengalaman... anak-anak pun dah besar panjang.... beri la tunjuk ajar kat saya yang baru belajar ni... hehehe

    MFM: Betul tu.. bila jadi mak ayah ni, kita pun faham perasaan mak tu mcm mana... sharing utk peringatan bersama :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails