Wednesday, July 2, 2014

Tanaman sekitar uni

Epal... lagi sebulan kot baru boleh tuai...
Parsley... habis kering musim summer...
Pokok gooseberry....
Ini buahnya yang belum masak...
Lavender pun ada..
Rosemery... selalu juga petik buat ayam/daging bakar...
Blackcurrant....
Menjawab soalan Dana dalam entry "Currant".

14 comments:

  1. sedapnya dpt petik n mkn epal fresh gitu..!

    ReplyDelete
  2. Bestnya ada pokok epal depan rumah ... :)

    ReplyDelete
  3. Lamanya tak singgah sini...bila melihat benda luar dari kebiasaan macam ini terasa bestnya kalau dapat nikmati semua tu...

    ReplyDelete
  4. Oh... senangnya Nur nak masak balik dari U ambil dulu - sampai rumah terus guna. Fresh fromt he farm lagi.

    ReplyDelete
  5. Tak lama lagi dah boleh makan epal ye Nur.. best betul dapat petik epal dari ladang ni :)

    ReplyDelete
  6. bestnya..petik..makan..fresh ...

    ReplyDelete
  7. waaaaaaaaaaah mcm2 ada yek kak? akak ada try tak tnm stoberi sekitar uni tuh? rambang mata nengok... terserlah kejakunan dana heheheh...

    *mekasih kak menjwb soalan dana aritu yek

    ReplyDelete
  8. ya Allah sonoknye lieya tgk...dpt tgk pic pokok buah yg fresh2 nieh...tau2 kat sini dllm plastik timbang kati jek ekekekee...

    sonok kat sane dpt petik2 pastu terus ngap...segar dari pokok katenyer....

    lieya teruja tgk blackcurrent tu....rase die masam2 ke manis...selalu beli dah siap jadi kordial jek kat sini heheeheheheeh

    ReplyDelete
  9. Nampaknya save le budget buln depan....tak yah beli epal hehe

    ReplyDelete
  10. ya Allah kak...sy suke lavender

    ReplyDelete
  11. wow bestnya tgk EPal berbuah depan mata.

    ReplyDelete
  12. Cantiknya lavender kalau dapat tanam depan rumah. Ceria hari-hari mendatang :)

    ReplyDelete
  13. Lavender tu menarik betul la.... tgk gmbr je dah boleh smpi baunya...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails