Monday, September 2, 2013

Tart nenas

Kalau taun lepas, tart nenas saya ada macam-macam bentuk. Ada besar, ada kecik. Maklumlah takde acuan tart. Saya pernah letak gambar dalam entry ni. Ni gambar ulang tayang tu....
Untuk tahun ni, acuan tart juga saya import khas dari M'sia. Jadi dapat lah makan tart nenas versi gulung....

Resepi saya guna resepi yang sama dengan tahun lepas. Inti tart pun buat sendiri. Ngam2 sebiji nenas bersaiz biasa untuk satu adunan. Anak-anak dan suami suka sgt makan tart nenas ni. Sekejap jer licin. Tak sempat nak hidang masa open house.

Tahun ni saya sempat buat dua jenis biskut jer. Satu lagi biskut nestum. Satu gambar pun lupa nak snap. Tapi biskut nestum juga slod out sebelum sempat buat open house.

Raya haji kalau rajin boleh buat tart nenas lagi :)

NuKilaN:
 

16 comments:

  1. tart nenas mmg biasa akan sold out awal2 he3

    ReplyDelete
  2. Alaa jelesnya tgk tart gulung guna acuan..sy pun takder acuan
    kreatfi jgk tuh tgk yg tanpa acuan tuh..:)

    ReplyDelete
  3. Betul tu..tart nenas mmg always abis awal.rajinnya nur!

    ReplyDelete
  4. Saya pun hantu klu tart nenas ni Nur..mmg suka makan..tapi Pa'e tak berapa mkn kuih raya.. Ibu & ayah ni lah yang habiskan tart tu...heehe

    ReplyDelete
  5. wah!!!tart gulung versi UK…..kros xpernah buat lagi tart gulung. heheh!!

    ReplyDelete
  6. Kat rumah tart nenas ni wajib ada tapi nak yg gulung2. Suami suka sangat, selebihnya hanya buat biskut kegemaran anak2 je.

    ReplyDelete
  7. Hello Nur, I sure love your that beautiful tart nanas. Da lamah ta'makan tu. Love the colour and texture....
    I think enam keping will do me fine.
    Have a great week and keep a song in your heart.
    Lee.

    ReplyDelete
  8. tat nenas mmg pujaan saya...tp xreti buat..hihhi

    ReplyDelete
  9. sekali tgk gamabr tart yg mule2 tu dana ingatkan telur rebus di ptong 2 hehhehee... tgk dekat baru nampak.... tart nenas sapa la yg tak suke mkn kak...sume suke

    ReplyDelete
  10. pandai akak buat biskut..saya pandai makan jer...hehe

    ReplyDelete
  11. pandai Nur buat tart nenas..hr tu nak try buat tp tak sempat buat

    ReplyDelete
  12. pandai Nur buat tart nenas..hr tu nak try buat tp tak sempat buat

    ReplyDelete
  13. tahun ni tart nenas yang sya beli lesap sekejab mata... sedap sangat ke memang yang mula mula makan tu lapar orangnya....

    ReplyDelete
  14. Suka makan tart nenas tu tapi tak pernah try buatlah Bijen...senang ke nak buatnya hehe

    ReplyDelete
  15. Ini favourite saya. Dah lama tak merasa, nak buatnya takder acuan huhuhu.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails