Thursday, November 27, 2014

Kasut jadi besar???

Suatu hari terjadilah perbualan ni antara saya dan seorang kawan...

Saya: Eh, awak perasan tak? Kaki kita makin kecil bila musim sejuk ni....
Kawan: Macam perasan, tapi kaki saya rasa makin besar.
Saya: Kenapa pula makin besar?
Kawan: Yea la sebab kaki jadi bengkak sbb terlalu sejuk. Kasut pun rasa makin ketat.
Saya: Eh macam terbalik pulak. Kaki saya makin kecil kot sebab kasut rasa makin longgar. Yang lagi pelik, sebelah jer yang makin kecil. Sebelah lagi elok jer.

Begitu lah lebih kurang isi perbualannya masa tengah hari.
Bila balik dari sekolah sebelah petang baru saya perasan pasal keadaan kasut saya...
Nampak tak, nampak tak?
Kasut sebelah kanan (yg bawah) talinya dah putus.
Dah hampir seminggu saya rasa kasut ni besar sebelah.
Ingatkan kaki jadi kecil sebab cuaca yang sejuk, rupanya sebab tali kasut yg terputus.
Masa sedar tu rasa nak gelak guling2 bila teringat balik perbualan kami tadi ;p

Nampak sangat kepala tengah ting tong....
Bila kasut longgar, boleh pula terfikir disebabkan cuaca....
Haih, cepat2 lah habis belajar ni....
I want "ME" back!

18 comments:

  1. Assalam..sampai macam tu skali ker stress belajar..huhuhu..takut lak nk sambung belajar..huhuhu

    ReplyDelete
  2. hahahahah hahahahhaa adoi laaaa.
    eh tapi kan, yang pasti cincin semakin ketat, bukan sebab tangan mengembang tau... oh well... u know that fizik applikasi... memang sahih la sebab my frens pun buka cincin time winter hahahah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya ada korelasi antara cincin dan jari mengembang....
      Hahaha, tapi hukum fizik tu dgn saya pun macam tak berapa betul sbb dah lama tak dapat pakai cincin kat sini..... Asyik nak tercabut jer sbb longgar bedooh.. eh, tapikan nak cuba pakai semula kot2 musim winter ni cincin tu padan semula....

      Delete
  3. Haha.. tumpang gelak.. ada masa memang kita tak perasan .. bila fikir balik, ada terfikir kawan yang dengar tadi tu perasan tak? Ke dia percaya je aapa yang saya sebut tu? Haha..bila kalut, macam2 la jadinya kan

    ReplyDelete
  4. cantik kasut!my pebret kaler tu...gold!!hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama berbakti kasut ni... dah lebih dua tahun... semua empat2 musim kat sini saya belasah pakai kasut ni sbb selesa sgt2.... hihihi

      Delete
  5. Dahsyat sungguh perjalanan PhD Baini… kena bawak balik UMT kasut ni dan simpan elok-elok sebagai kenangan… Good luck Baini, you can do it!! InsyaaAllah..Aamiinnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice suggestion tu kak....
      Kena terus simpan dalam kotak nampak gaya ni.... hahaha
      Insya Allah... amin amin amin...

      Delete
  6. hihi good luck akak..
    imm kalau winter rase mcm semua mengetat hahah..winter adalah masa makan banyak tido banyak..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Imm...
      Sama lah.. asyik nak makan jer musim sejuk ni... tapi tidur tu dah tak berapa nak lena... huhuhu

      Delete
  7. Haha... Bukan sejuk kaki jadi kecut ke Nur?
    Tapi yg pasti tidur lena, makan selera kan sejuk-sejuk ni.

    ReplyDelete
  8. Haha....punyalah sebok belajar sampai kasut tali putus pun tak perasan haha...
    Kalau logam yerlah kot.... panas mengembang kalau sejuk besi jadi apa Bijen?....Tetiba fail pulak subjek Sains haha

    ReplyDelete
  9. hahahhahahahaha saya gelak guling2... ini mmg kelakar...kalau jumpa blk kawan tu mesti rasa mcam malu jek... hahahhahah

    ReplyDelete
  10. Hahaha..beria-ia bercerita rupanya tali kasut punya pasal! Ni stress belajar ni. Stress nak balik Msia pun ya juga agaknya. Kalau ikut hukum alam, memang time winter semua mengecut ya. Saya ni Physics memang tak minat. Biology minat ler...

    ReplyDelete
  11. hehe...kelakarlah cite ni
    bolehlah fikir sampai gitu ye...hehe

    ReplyDelete
  12. hahaha,,,gelak akak baca ni,mula2 dah serius akak ingat betul la sebab cuaca kaki jadi mcm tu,rupanya tali kasut sudah putus...hahahah gelak lagi

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails