Wednesday, January 30, 2013

Egg 100 - Free!

Nampaknya agak ramai yang berminat tentang program Reading Eggs (RE) yang saya tulis sebelum ni.

Bila saya godek-godek web RE, baru saya tahu ada application percuma yang mommies boleh download ke dalam iPhone/iPad atau android. Boleh check link ni - Egg 100.

Saya print screen tentang application ni dari web RE...



Saya dah download application ni dalam iPad/iPhone. Danish memang tak layan, cuma Aisyah jer yang ralit main games Egg 100 ni. Egg 100 lebih kepada memperkenalkan words yang basic anak-anak perlu tahu seperti a, the, this, that, is etc. Macam flash card pun ada. Kita kena aim pada perkataan yang diperkenalkan. Bila diulang berkali-kali, diharap anak anak akan lebih mudah ingat. So dengan sekali pandang words tersebut, anak-anak dah boleh cam dan sebut. Bila dah cam words asas tersebut, anak-anak dapat membaca buku dengan lebih lancar :)

Yang pasti Egg 100 dan program membaca RE adalah dua benda yang sangat berbeza.

Ada juga yang tanya tentang umur yang sesuai untuk program Reading Eggs dalam entry sebelum ni. Sebetulnya, saya tak berani nak komen lebih. Kalau tengok dari web RE, ada maklumat berikut:
Sejujurnya, bila saya perkenalkan pada Danish (danish akan masuk 3 tahun bulan depan), dia macam tak berminat. Tapi lain anak, lain minatnya. Apa yang saya boleh sarankan, mungkin mommies boleh cuba trial version dulu (klik sini utk versi percubaan) selama dua minggu.


Kalau anak-anak menunjukkan minat yang tinggi, baru pertimbangkan untuk subscribe buat anak tersayang. Untuk harga langganan adalah seperti berikut (untuk tukar kepada RM kena darab 5)...


Kalau mommies betul-betul luangkan masa bersama anak mengikuti program RE ni, saya yakin yang ia merupakan pelaburan yang berbaloi untuk memperkenalkan si kecil belajar phonics di usia yang awal :)

NuKilaN:
 

14 comments:

  1. wah menarik juga ni... tapi anak2 kalau didedahkan dengan phonics dr awal mmg senang...

    ReplyDelete
  2. will save the links for future ;) thanks.

    ReplyDelete
  3. wahhh..bagus nya..boleh save & download nti buat c kecil juga:)

    ReplyDelete
  4. wahhh..bagus nya..boleh save & download nti buat c kecil juga:)

    ReplyDelete
  5. hurmm bagus tu.....anis sekarang bagifiras main baby bus. sesuai utk budak 1-3 thn. menarik gak....app ni free jer....ada macam2 aktiviti tp kena download satu2.....tak sure la app di galaxy note bleh guna tak kat ipad

    ReplyDelete
  6. tq nur sebab berkongsi ni, Insya Allah balik rumah nanti saya surf kat ipad tu, just untuk diaorang suka2.. :)

    ReplyDelete
  7. if nisah ada anak pasti nisah pun akan dload jugak. bagus ni perkenalan awal buat anak-anak...

    ReplyDelete
  8. thank you so much for sharing!harap2 Aliya suka la nnt...tgh try download trial version:)

    ReplyDelete
  9. NK: yup, lagi cepat lagis senang nak ingat :)

    Mama JJ: sama-sama :)

    RH: nanti boleh la cuba :)

    Atie: harapnya Pa'e pun suka :)

    Anis: Ha ah, saya dah check... iPad pun boleh download baby bus.. tq anis :)

    myfreeminded: harapnya budak2 tu pun suka main nanti :)

    Nisah: Insya Allah, saya doakan nisah cepat2 dapat baby... amin!

    Kak yati: sekurang-kurangnya mereka mengisi masa lapang dgn benda berfaedah :)

    PC: sama-sama.. biasa anak perempuan lagi cepat belajar :)

    ReplyDelete
  10. nti tab dh ok leh sy download utk anak anak

    ReplyDelete
  11. bila tab dah baik, jgn lupa download tau:)

    ReplyDelete
  12. baca entry ni terus liya ambik ipad nak downlond utk qalesya... ^_~ thanks ye

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails