Tuesday, December 10, 2013

Sardin gulung

Dah lama tak makan sardin gulung di hujung minggu. Ni pun gara-gara ternampak resepi kat blog kak Ros nun di Brunei. Tu yang terus cuba buat sardin gulung ni sendiri.

Rupa sardin gulung sebelum goreng...
Hasil lepas goreng. Naper boleh ada jerawat ek?
Jangan tgk rupa aje tau. Memang laku sardin gulung ni. Ingatkan anak-anak tak suka. Lepas satu, satu mereka makan. Saya sempat makan dua jer. Tgk2 dah habis. Lain kali boleh buat lagi.

17 comments:

  1. La lama tak makan ni.. kecik2 dlu saya suka sangat makan kuih ni.. sedap rasa sardin dan kulitnya bila kunyah sma2..

    ReplyDelete
  2. Takpe walau ada jerawat janji anak2 suka makan Nur..hehe..
    lama tak makan sardin gulung ni.. :)

    ReplyDelete
  3. Sedaplah tu,tu yg Nur sempat mkn 2 biji je,tgk kuih tu xdelah jerawat sgt...
    Ada yg selalu kak Nurul beli sini kadang2 intinya rasa diorg letak belacan pun ada.

    ReplyDelete
  4. Saya pun ske jugsk..nnti nk cuba lah

    ReplyDelete
  5. petua tak mau berjerawat...masukkan kuih setelah minyak benar2 panas(dipanaskan dgn api sederhana)...lps tu terus tutp api...biarkan ia masak dgn minyak yg masih panas tu...

    ReplyDelete
  6. oloh...tokleh jadi nie..kawe kalu kuih hok ado sardin gak meme tokleh tengok...kalu ado gerai depe beli doh..:)

    ReplyDelete
  7. wah fav ni...sardin roll,karipap sardin atau sandwiches sardin.mmg sedap!

    ReplyDelete
  8. 1st time nengok sardin gulung gini sekali nengok cam kuih cik mek molek...nanti boleh la nak try jugak untuk sara n uwais...

    ReplyDelete
  9. tak kira tua dan muda.. sardin memang favourite..

    ReplyDelete
  10. Kakak rasa sebab Nur guna sardin anak-anak mestilah suka. Kalau buat sandwich sardin pun sedap inikan pula buat macam ini. Ala-ala karipap sardin sedap ni Nur..

    ReplyDelete
  11. wah nmpk menarik sardin gulung ni..sdap! ada jerawat tu rasanya masa goreng api terlalu kuat kot..rasanya la..

    ReplyDelete
  12. sedap ni Nur....buat sendiri lagi sedap berbanding beli tp sy x pernah buat sendiri...hehe

    ReplyDelete
  13. Sardin anak2 mesti suka tak kiralah kita masak versi apa...

    ReplyDelete
  14. Makan sukalah, nak membuatnya ada liat sikit :D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails