Friday, June 21, 2013

Mempelam = PAUH

Hari ni bawa ni jer untuk alas perut di pejabat.

Masa makan, teringat kat perbualan dengan anak-anak masa saya sedang kupas buah ni.

Aisyah: Ummi nak makan buat apa tu.
Ummi: Mango.... (kononnya nak speaking..)
Irfan: No, that's not mango. Itu "pelam" la.

Aisyah yang tak puas hati, terus datang dekat.
Aisyah: Abe, you're trying to trick me. Tu bukan "pelam", buah PAUH la.

Mesti dalam kepala Aisyah, dia ingat "pelam" tu buah ni....
sumber google...

Hahahhaha, apa apa ajelah anak-anak. Pelam ke, PAUH ke, Mango ke, semua sama jer, tak perlu nak gaduh-gaduh :)

Nota ummi,
Teringat satu teka teki, kenapa buah mempelam takde di Kelantan?

NuKilaN:
 

27 comments:

  1. aww sodap nmpk mangga tu..ehh kita panggil mangga je..hihi

    p/s apa jawapan teka teki tu..? tak pnh dgr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah, mangga pun nama glamer juga.... jwpn dah ada dalam entry atas :)

      Delete
  2. Hehe...rasanya tau nape kat Kelate tak dok buoh tu...Takut salah sebut kot! hehe.. Ke Okje je yg double meaning hehe

    ReplyDelete
  3. sedapnye pelam.. hahaha akak buah mempelam tu xleh sebut kat kelante jadi 18sx mihmihmih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha, tak terlintas langsung ke situ...
      pelam kat sini mmg sedap, very juicy

      Delete
  4. ku tahu jawapannya..tp baik xyah jawab..haha..kang jadi isu lucah lak..ahhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha, saya pun tiba2 jadi konfius... apasal la terjadi isu pula.... ekekke

      Delete
  5. hahahahhaha...hul aloh, nk jawab teka-teki nur tu, tapi takpolah........nati keno same bowok ajaran lucoh kat blog.....hahahahahhaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik tak jawab, kalu tak, mesti kena tutup blog.... hahahhahaha

      Delete
  6. hehehe..tak pernah dengar lak teka teki tuh..apa jawapannya? orng lain cam semua tau jer..ohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang lain cuba beri jawapan yg maksud lain.... jgn percaya sgt, tak baik utk ibu mengandung :)

      Delete
  7. Buah mangga ni kegemaran akak juga Nur ...

    p/s org kelantan tau jawap tapi takut lucah lah pulak... hehehhe tapi akak tak tau apa maksudnya :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kita....
      huwaa, tak sangka boleh jadi isu lucah pulak... kena lebih berhati-hati lepas ni :)

      Delete
  8. Nur...kecur ummi nengok mempelam tu, yum..yum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap ummiross... sgt berjus :)

      Delete
  9. Hehehe pauh ke mangga ke mango ke mpelam ke sama je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, dah takde benda nak gaduh... nama buah pun boleh mereka gaduhkan....

      Delete
  10. Anak skrg ni... :) kira adik beradik buah yg sama. Sebutan je lain ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu UI... buah yg sama jer :)

      Delete
  11. sedapnya lah buah pelam..kecur liur nak makan..hehe:)
    kekadang anak2 ni mmg melucukan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Atie? pagi2 pun dah bikin riuh rendah :)

      Delete
  12. Hahaha teka teki tu saya macam berani tak berani nak jawap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, tak berani jangan jawab... nanti lain jadinya :)

      Delete
  13. Replies
    1. Tapi tu la... ada ada jer benda yg mereka nak gaduhkan... huhuhu

      Delete
  14. Budak budak sll mcm tu kan. Ada je benda nk cr pasal. Tp sweet.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails