Monday, May 20, 2013

Swan

Gelagat anak-anak bila jumpa swan...
Memang jinak swans kat sini....
Irfan dan Aisyah cuma memerhati dari jauh
 Mereka suka sgt tengok swan yang berenang ke sana sini
 Irfan dan Danish yang bersedia untuk beri makan pada swans tu...
Swans terus berenang ke arah anak-anak...
Berebut swan dan merpati putih tu makan
Aisyah and Danish in action...
Yang ni memang kelakar, swan dah tak sabar nak makan semua sekali...
Ada juga swan yang tamak macam tu...
Nasib baik Danish sempat selamatkan plastik makanan dia...
Saya ingatkan Danish serik lepas tu, tapi dia tetap berani beri makan kat swan2 tu. lagi.
Berani juga si Danish ni :)

NuKilaN:
 

29 comments:

  1. pernh tgk swan msa g melawat taman burung KL.. hampir sama mcm flamingo.. cuma flamingo ni lagi pnjang tengkuknya kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah, saya pun kekadang tertukar... flamingo lebih ramping lagi berbanding swan... hihihi

      Delete
  2. masa zaman kanak2 dulu..akak mmg takut dgn angsa..takut kena kejar,takut kena gigit dgn mulutnya tu hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la saya pun.... tgk jer angsa, terus lari jauh2.. tapi tak sangka angsa kat sini jinak2 pulak :)

      Delete
  3. uwa...seriau lor kat swan yg tak sabar tuu,..siap menyambar tuu..hhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun risau jugak bila nampak yg agresif tu, tapi danish mentel cool... so saya pun kena cool jugak... hihihi

      Delete
  4. Hehehe...klakar tgk danish berebut ngan sawn tuh..ingat kalau yg kat kampung mmg garang taraf anjing jgk kan..asyik nak kejar orng jer...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, memang lagu tu kalau angsa kat kampung.. baik lari jauh2 sebelum kena kejar... hihihi

      Delete
  5. seronok swan2 tu ye..
    lagi happy anak2 Nur tu.

    Nisah tak pernah tengok swan hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kita kat kg panggil angsa.... hihihi, bila duk sini panggil swan pulak.. tapi saiz swan kat sini mmg lebih besar dari angsa kat kg tu...
      Tu la, yg paling berani si adik...

      Delete
  6. ala..la..la..seronok budak2 tu melayan swan.. klu Pa'e ni mesti suka juga..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak2 suka sgt dapat layan swan even swans tu jauh lebih berasr dari mereka.... ekekek

      Delete
  7. hehe..jahat swan tu..nak rampas plastik ya..
    seronok tengok anak2 nur ni..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun terkejut bila ada yg agresif macam tu.. tu yang tak sangka bila danish mentel cool jer... hihihi
      eksaited sgt sbb dapat bagi swan makan :)

      Delete
  8. Hihi beraninya danish! klu aunty pon belom tentu lagi..lebih2 lg klu plastic bag kene ragut dgn swan yg tamak..haha mau lari bertempiaran izu..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eksaited sangat dapat bagi makan kat swan... tu yang tak kisah bile kena ragut... siap lawan lagi pertahankan plastik tu.... hihihi

      Delete
  9. besornyer.. saya lagi takut dari bebudak tu kot. Danish berani, hahaa nasib tak bergomol ngan swans tu kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, bukan main berani lagi yang tu nak rembat semua sekali... banyak cantik nak makan sorang2... mentang2 la dia tgk danish kecik jer, terus nak buli danish.... sib baik swan tu pun redha jer bila tak dpt ambil plastik tu :)

      Delete
  10. Replies
    1. Sekali sekala main dgn swan, suka sgt la budak2 tu :)

      Delete
  11. Seronoknya anak2 hihi...eh tak gigit plak ye swan tu.haikal dulu penah kena gigit tgn kat swan masa kat bukit tinggi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, penuh sopan santun jer swan kat sini...
      La kesian pula kat Haikal... nasib baik swan tu tak naik angin bila tak dapat plastik tu

      Delete
  12. Hish tak kejar org ke Bijen? Sama tinggi ngan Aisyah. Swan tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, jinak sangat.... sama tinggi dgn Aisyah dah jauh lebih besar dari Danish.... tapi danish yg paling berani :)

      Delete
  13. takut kena sudu mcm angsa...he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik juga, angsa ni tak pulak sudu orang... kenapa la angsa kat lg tu bukan maian garang lagi... pantang tgk orang dia nak kejar... ekekkekke

      Delete
  14. Comelnya swan ni..geram tgk ...panjang lehernya.. Walaupun comel rasanya kalau saya jumpa depan2 binatang ni, takut nak dekat..haha

    ReplyDelete
  15. Bagusnyer anak2 d dedahkan dgn alam semulajadi n swan ni... Kagum saya...

    ReplyDelete
  16. Hish nyampah tgk swan yg last tu. tamak x hengattt.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails