Thursday, May 16, 2013

Selamat Hari Guru!

Kepada mommies yang bergelar cikgu, Selamat Hari Guru! Mesti meriah sambutan hari guru dekat sekolah, kan?

Walaupun saya sedang bercuti belajar, perasaan agak tersentuh bila ada di antara bekas pelajar yang memberi ucapan "Selamat Hari Guru". Terima kasih atas ingatan kalian. Ingatan tersebut cukup untuk menaikan semangat saya untuk teruskan perjuangan di sini. Perjuangan yang masih jauh...

Tanpa cikgu, siapa lah kita sekarang ni. Jasa cikgu memang sangat besar nilainya. Memang tak terbalas rasanya.

Walaupun sudah berpuluh tahun saya meninggalkan zaman persekolahan, ada di antara cikgu yang saya masih hubungi hingga sekarang. Cikgu adalah antara insan yang kita akan kenang sampai bila-bila. Terima kasih, cikgu :)


Nukilan:
 

28 comments:

  1. Selamat hari guru untuk Nur....
    sekolah saya buat sambutan pada minggu depan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Aisy... Jadi la walaupun lewat sikit :)
      Dulu2 mmg suka ambut hari guru dgn cikgu2 :)

      Delete
  2. selamat hari guru nur..
    cikgu lah insan yg paling byk diingati, dihormati dan dikenali dinatara byk2 professon kan..sampai bila2 pun kita takkan lupakan js guru..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq UA....
      Kan? memang sampai bila2 ingat kat cikgu kita... kalau yg pernah cubit kita tu, mmg lagi la ingat muka dia hingga ke hari ni... hihihi

      Delete
  3. salam nur…nak tanya (maklum la kita kan br kenal, byk yg tak tahu pasal nur)….nur cikgu ke? btw kros antara mommies yg bergelar cikgu. tq ye ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelaran tu lain sikit sbb mengajar budak besar.... hihihi, tu yang terharu bila ada juga yg wish Selamat Hari Guru...
      Selamat hari guru utk kak ros jugak :)

      Delete
  4. As salam...

    Masa sklh dulu sy budak nakal...jumpa kat mana2pun cikgu kenal..hehehe

    Slmt menyambut hari guru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun cikgu mudah kenal, walau budak baik... ekekekke, kuat betul ingatan cikgu2 kita, kan?

      Delete
  5. seLAMAT HARI GURU.

    terkenang sewaktu belajar dulu, sungguh sabar cikgu mendidik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks nisah.. Tu la, sbb tu saya pilih jadi pensyarah, so kurang la sikit cabaran tu :)

      Delete
  6. Selamat hari guru nur!...bila la agaknya kita boleh jumpa n sambut sesama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Ida... Insya Allah, boleh kot in the future.. hihihi

      Delete
  7. anak2 sy suka betul lagi ni...slmt hari guru!! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak2 saya asalkan upin ipin memang mereka suka... Thanks Fizah :)

      Delete
  8. Selamat Hari Guru Nur..
    keistimewaan cikgu, sampai bila2 pun anak murid pun akan tetap panggil kita cikgu... jasa mereka tak terbalas..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Atie...
      betul tu... besar pahala mereka mengajar kita dgn sabar :)

      Delete
  9. Selamat hari guru Nur... semua parents pun ada watak cikgu dalam diri.. sama2 kita mengajar dan mendidik anak2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks MFM....
      Setuju dgn MFM... kita la guru yg paling dekat dgn anak2 :)

      Delete
  10. Selamat hari guru dan selamat hari ibu utk nur!
    sori lambat wish...br ade kesempatan utk berBW hari ni...;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails