Friday, May 31, 2013

Rezeki

Alhamdulillah, tetamu dari M'sia selamat tiba di rumah kami dalam pukul 9.20 malam. Bertolak seawal jam 10 pagi di Malaysia dan transit di London (pukul 3.45 petang) sebelum menaiki flight ke Leeds Bradford airport.

Orang kata, tetamu datang membawa rezeki. Tak sangka, bukan main banyak lagi buah tangan yang mereka bawa.
Sebahagian yang dibawa
Yg ni mmg takde kat Bradford :)
Bila mereka tanya nak kirim apa, sejujurnya saya tak tahu nak kirim apa. Saya kata, bawa la apa yang patut sebab tak nak menyusahkan mereka. Ada juga kirim baju raya yang adik tolong jahitkan (walaupun puasa pun belum - semangat nak beraya di perantauan tahun ni... hihihi).

Terima kasih kepada sanak-saudara yang susah payah kirimkan barang-barang tu semua. Ada yang dari Penang, dari Terengganu, dari Kelantan dan dari KL. Rasa macam nak raya pun ada (mode::: terharu sangat-sangat).

Oh lupa pula nak perkenal siapakah gerangan tetamu saya tu. Sebenarnya yang datang adalah bertiga - makcik (Cik Rah), sepupu (Kak Ngah) dan seorang kawan makcik (Cik Yah).

Sekarang saya masih di universiti untuk meeting dengan penyelia pukul 2.00 nanti (lagi 30 minit masa entry ni ditaip).

Cuaca hari ni pun cantik. Lepas mesyuarat dengan penyelia, harapnya dapat bawa mereka ronda kawasan sekitar Bradford :)

NuKilaN:
 

35 comments:

  1. alhamdulillah.. terubat rindu kat kg halaman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak Tini... terharu sgt2.. rasa skrang jugak nak balik M'sia

      Delete
  2. Alhamdullah rezeki kak Nur..terliur sy tgk jeruk dr Penang tu hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala, terlambat buka blog... kalau tak boleh simpan sikit utk Izu.. skrang semua dah licin... hihihhi

      Delete
  3. wah.. t IF pun nk jnguk akk kt sane la.. ok x? hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh boleh, jom... cakap jer bila tabung dah penuh :)

      Delete
  4. alhamdulillah...rezki dari tanahairkan...nampak mcm jeruk ygdlm plastik tuh kan...budu adetak..? heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah, yg tu jeruk yang diterbangkan dari Penang... yang dalam plastik biru tu -sos bilis aka budu :)

      Delete
  5. Yg paling sedap sekali ialah jeruk tu. ermm telan air liur sekejap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg jeruk tu la yg kejap jer licin... hihihi

      Delete
  6. wahh kecuq liuq tgk..hihi..mood raya plak tetibe ek..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha, tu la pasal... tak pasal2 rasa mcm nak raya pulak :)

      Delete
  7. wah! seronok nya ada gak ole2 dr Malaysia ye..dpt hilangkan rindu..
    semangat nak raya dah..hehe:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Atie... tu yg tetiba rasa nak raya... hihihi

      Delete
  8. Alhamdulillah, memang murah rezeki Nur ;-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, rezeki dari tanah air :)

      Delete
  9. Jeruk sedapnyaaaa :)

    Bila dtg tetamu dr msia tetiba je feeling mcm 'dekat' dgn tanahair. Kalau saya itu yg terasa dulu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun tak sangka boleh dapat jeruk :)
      Kan LL? saya pun rasa benda yg sama...

      Delete
  10. alhamdulillah, rezeki...
    Sedap jeruk buah tu...jauh terbang tu..beribu2 batu nak sampai Bradford:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.... dapat juga merasa makan jeruk lepas setahun lebih berpantang makan jeruk... hihihi, bukan berpantang, tapi mmg xde jual jeruk kat sini... ekekkeke

      Delete
  11. assalamualaikum...

    alhamdulillah..apalagi yg kta nak ucap selain dari itukan...terluir tgk jeruk tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu wirda.. kena pergi cari la kalau terliur tu :)

      Delete
  12. wah bestnya...ada tetamu dari malaysia datang jenguk nur di perantauan...betul tu...tetamu dtg bawa rezeki

    ReplyDelete
  13. bestkan nur ada saudara datang dari jauh bertandang..

    terliur la pula tengok jeruk tu hehe

    ReplyDelete
  14. bestnye knur ade tetamu ke sana.. klu haza jadi tetamu, maukah knur terima?? hehehe :))

    ReplyDelete
  15. Wah.. Makan besarlah nampaknya nur dan keluarga makan makanan yang dah lama tak makan ye.. Lega boleh jumpa orang dari negara sdiri kan?

    ReplyDelete
  16. Sedapnya jeruk penang tu kak nur.. Ni rasa nak g bradford hujung minggu ni. hahaha

    ReplyDelete
  17. sedapnya jeruk tu...dh lama gile tak makan jeruk

    ReplyDelete
  18. Yayyy mood beraya sudah tiba. Hihihi takper la puasa pun belum, ambik mood awal2. :D

    ReplyDelete
  19. memang seronokkan bila duk jauh ni dan ada sedara mara yg datang. Datang pulak tu bawak mcm macam makanan kg halaman hehe

    ReplyDelete
  20. alahai... saya yang baca ni pun rasa terharu... byk juga brg dibawa tu...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails