Wednesday, May 1, 2013

WW ::: Bunga rumput






Selain daffodil, bunga rumput juga selalu mencuri perhatian saya :)
Semua gambar2 ni saya snap tepi semak jer sbb tu gambar kena zoom dekat...

Nota ummi,
Selamat hari pekerja buat semua mommies di Malaysia. 
Alahai, kejap jer dah masuk May. Maksudnya dah 1 tahun 4 bulan kami merantau di Bradford :)

NuKilaN:
 

27 comments:

  1. ceria warnanya...

    wah, dah setahun empat bulan, nanti akan rasa cepat je masa berlalu...dah kena balik msia... nikmati saat saat yang ada...

    ReplyDelete
  2. cantik...mesti kecik jekan bunga ni sbnrnya :)

    ReplyDelete
  3. Aisy: Ada lagi yg kaler lain, tapi belum sempat nak snap gambar.. ha ah, tu yg risau... harapnya sempat lah habiskan on time :)

    QA's: yup, mmg cinonet jer bunganya especially yg putih tu... bunga rumput pun cantik, kan?

    ReplyDelete
  4. tak rasa masa berlalu kan nur..

    cantik2 bunga rumput sana kan..
    dulu2 masa kecik suka sgt pijak2 bunga rumput..habis hancur semua hehe

    ReplyDelete
  5. Tu la, kadang2 rasa tak terkejar :)
    Sama la saya pun... kutip bunga rumput buat main masak2.. hihihi, mmg nostalgia :)

    ReplyDelete
  6. Salam nur....lawanyeeee bunga2 tu.btw tule masa bgerak makin pantas rasanya.kros pun dah hampir 3 thn kat sini,rasa sekejap je.huhu!!!mood xsea blk msia ni

    ReplyDelete
  7. bunga rumput pon cantik kan k.nur.. rasa sekejap jek dah lebih setahun k.nur sekeluarga kat sana :)

    ReplyDelete
  8. cantiknya bunga rumput ni...

    ReplyDelete
  9. kak ros: Kan? saya nok kelik.. tok sir duk sini lamo2... rindu ko ore tuo ka'pung :)

    Haza: Tu la, rasanya baru jer datang sini... tup2 dah setahun lebih :)

    NK: cantik utk dipandang :)

    ReplyDelete
  10. Cantik nya!..wangi tak bunga ni Nur??
    tak sedar kan dah setahun lebih nur merantau...:)

    ReplyDelete
  11. masa rasa cepat berlalu sbb famili ada bersama2.. kalu idok maunya berkobar2 ingat kat demo..

    ReplyDelete
  12. Atie: Cantik dipandang, tapi tak pernah terfikir pula nak hidu.. tu la, ttahun depan harapnya dah boleh balik :)

    Kak tini: Akak mmg memahami.. kalau datang sorang, mmg hari2 duk pangkah kalendar :)

    ReplyDelete
  13. kalaulah bunga rumput kat malaysia ni cantik macam ni memang tak cabutlah.. :) (mood penat baru lepas cabut rumput liar di kebun sekangkang semut)

    ReplyDelete
  14. Sekejap je masa berlalu kan.. Happy labour day.

    ReplyDelete
  15. OneSimpleMother: Tu la, bila orang mesin rumput memang mereka tinggal yg berbunga tu... sayang nak buang kot :)

    Ibu Lala: Selamat hari pekerja.. saya tetap kena belajar hari ni :)

    ReplyDelete
  16. indah sungguh ciptaan yang maha Esa..!subhanallah!

    wah dah setahun lebih merantau...mesti dah luas pemandangan ni...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tak putus memuji kebesaran Nya :)
      Tu la, pemandangan dah luas.. cuma progress tak berapa nak luas lagi ni... masih banyak yang kena gali :)

      Delete
  17. cantiknya Nur...ceria warnanya! nanti letak lagi tau...suka tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah Ida...nanti saya upload lagi yg nampak menarik di mata :)

      Delete
  18. Yg kuning tu dandelion, yg tu ajelah paling byk kat sini summer nti.
    Saya pulak bln may cukup 3 thn 4 bulan. Masa first year dulu rasa lambatnya masa berlalu. Skrg tup2 dah 3 thn lebih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih LL... baru tahu yang tu namanya dandelion... banyak jenis rupanya bunga dandelion :)
      Saya mmg tak sempat nak rasa masa lambat.. asyik duk berkejar dengan masa jer.. kadang2 jadi terfikir, saya buat kerja lambat sangat atau masa yg terlalu cepat? hurmm....

      Delete
  19. Replies
    1. Ha ah, mmg tumbuh liar merata-rata :)

      Delete
  20. Replies
    1. Tu la nikmatnya bila spring, bunga merata-rata :)

      Delete
  21. Walaupun hanya bunga rumput....tapi tetap cantik dipandangkan Bijen...

    ReplyDelete
  22. Tu la... orang lain pun buat muka pelik bila tgk saya keluarkan kamera dan snap gambar bunga rumput... hahhaha, bila lagi nak buat kenangan, kan?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails